The Grand Hotel is a futuristic tower rising up into the sky on top of Mount Jěstěd, high above Liberec in northern Bohemia in the border triangle between the Czech Republic, Germany and Poland. Somebody who has lived here for years is Fleischman. This famous hotel’s caretaker is a passionate amateur meteorologist who likes nothing better than to spend his time as close to the sky as possible, measuring the temperature three times a day. To him, the passing clouds symbolise freedom...