On the morning of the 14th of August 2003, private Alexandros Tzimbizidis is doing his tour of duty on the island of Kos and waiting for his beloved so they can spend the four-day holiday together riles his colleagues with his attitude. To take their revenge, they "post" him to craggy island of Pitta, supposedly after the army has been placed on red alert and all leaves cancelled because of impending Turkish provocations.