The tale of the Romany woman Dona begins in the 1960s. The only assets this beautiful and vital woman has are her three children fathered by different men. In order to secure a livelihood for them, she moves in with an older, but disabled man, who turns out to be a pervert… Ten years later, the ambitious Lukrecie is trying to avoid employment in the village. After she becomes pregnant by a prospective suitor, she meets an attractive young man who offers her a life abroad, something she had always dreamed of. Tana, the wife of a prosperous businessman, vainly longs to have a child. On the advice of a friend, she goes off to a spa.