The school-leaving examinations are over. Giulia, Martina, Fava, Lorenzo, Enrico, and Max aren’t best friends in spite of the 5 years spent together in the classroom, but all the same they decide to leave together for an adventurous holiday in the mountains. Step after step, their trekking turns into a challenge, between each other as well as to themselves. The discovery of nature, its gentleness as well as its power will teach these young people to take important decisions for themselves and for the others. They will discover freedom, friendship, pain and the solitude that the world of adults cannot understand. After that summer nothing will ever again be like before.