Because he didn't check if its patriarch was really dead, a Corsican village is caught up in a whirlwind of lies and misunderstandings. When the dead who is not dead doesn't leave people in peace, leading women, children, officials and neighbors into a crazy waltz, comedy turns into a deadly game. In Corsica, you can't joke around with death, can you? Of course you can!