The never-told life story of a flamenco music virtuoso: Monge Cruz "Camarón de la Isla". A study of the life and work of this great singer who brought innovation to flamenco dancing, influencing new generations and breaking down social and artistic barriers. His wishes, struggles and success are the ingredients of a personal career that is reflected in his special way of making music. Camarón taught the world a new way of creating and listening to flamenco.