Eighteen year old college student Kristel has an argument with her crime psychologist father the night of her prom. The argument causes a fatal car crash and Kristel's father is killed. Racked with guilt and haunted by visions of her dead father, Kristel begins to delve into her father's research about eighteen and nineteenth century serial killers, in particular Andries Martiens who was sentenced to death for the slaughter of several youths.