The story of engine driver Odd Horten, who has difficulty adapting to his new life as a pensioner. "As the train leaves the station without engine drive Odd Horten on board, he realises that the way ahead is a journey without printed timetables and well-known stops. Horten has become a pensioner and the platform doesn’t feel like safe to stand on anymore", says Bent Hamer.