Wartime Germany, 1943. The Nazis want a Berlin “cleansed of the Jews”. Almost 70,000 Jews have already been deported from the capital of the German Reich. The last transports to Auschwitz are set to roll in April. Any day, any night, the Gestapo can arrive, drag the last remaining Jews into the streets and drive them away on trucks. For 688 Jews this fear becomes reality.In their desperation some try to break out of their relentlessly progressing prison hell, among them Henry and Lea Neumann with their two children, an older loving couple, the cabaret performer Jakob Noschik and the pianist Gabriella Hellmann, the physician Dr. Fried - lich, a fearless young man named Albert Rosen and the young woman Ruth Zilberman.