Ruudi, 6 years old, a devoted Viking-fan, lives with his single mother in a coastal fisherman’s village. One day an exact scale model of an ancient Viking ship makes a pleasure trip nearby, but unfortunately only fathers with sons are allowed on board. Sailors tell Ruudi to return next time, but where could he possibly find a father so quickly?