When his wife leaves him for his “best friend”, Leipzig truck driver Kaminsky is only too glad to take on a trip to Estonia. He wants to give his beloved old music box to a friend there and then possibly take his own life. What Kaminsky doesn’t realize is that he is being followed by a number of people who all want to get to Tallinn as well: an Estonian bank robber who has hidden his stash in Kaminsky’s truck, a philosophical undertaker who is driving the bank robber, the Estonian cellist Stella who wants Kaminsky to help her get back home – and his “best friend” who is the man behind the bank robbery.