A young but established professor from the University of Bologna finds himself mixed up in a difficult investigation. He abandons everything and moves to the quiet riverbed of the Po, where he discovers an old farmhouse which he will make his new home. Around this homestead there will be a weaving of stories of love and friendship between the professor and the local inhabitants. In a spontaneous understanding where all things are possible.