Eduart, a young man who was brought up in a hard and oppressive family environment, leaves his country with the dream of becoming a rock singer and living a different life. The impulsiveness and the passions of his age lead him to an extreme crime: One night, with the ease of a man with no moral principles, he commits murder. Pursued by everyone, including himself, he is imprisoned under unbelievably harsh conditions. His acquaintance with a German doctor brings to the surface the guilt that was hidden deep inside him. Eduart confesses his crime and his deep remorse leads him from darkness to light. Like a modern-day Raskolnikov, he passes from crime to “punishment”, daring to cry out his guilt.