Marcos, an ambitious young journalist working in a regional television channel, is trying to retrieve a gun stolen from his Candid-Camera-type show. His search leads him in the dead of winter to his mothers birthplace, one of the abandoned villages on the southwestern slopes of Mount Pindos. In his attempt to get the gun back, he comes up against Elias, a strange young man who is the son of the guardian of the village. Their clash will have unforeseen results for both young men and for the few inhabitants of the village.