Arthur Morrison and his wife Kim are two elder doctors who live in the heart of the Yorkshire Dales. They have two children, Gillian and her older brother Blake, an established writer, who have to face the fact that their father is terminally ill. It is clear that Arthur still dominates his grown-up son, a dynamic to which Blake is resigned. But when he and his family confront the reality of Arthur's cancer, Blake is forced to reconcile himself with the past.