In the Sapins Bleus retirement home, Simon, an ex-police officer, ends up against his will. In the home, he meets a range of colourful characters: nurse’s aides Christine and Chantal, elderly rocker and karaoke fan Francky, the new director of the home Madame Laval and her predecessor Alfred, American Jane Latour-Jackson, a former industrialist, the head nurse and others. But when a murder takes place Simon decides to carry out his own investigation.