Two different worlds intersect when two young people from a small South Bohemian town fall in love. František works in a sawmill and is drawn towards a community of “white Indians”. Marie, a modern Romany girl, works as a nurse in the local hospital. Her entire family are looking forward to the day she marries the successful Romany businessman Martin. Except that, one evening, Marie meets František at a beer stand and she betrays her “tribe”.