The final days of the most famous Czech author, Božena Nìmcová, who in the mid-19th century dared to live a life free of social constraints. The novelist of the legendary "Grandmother", which Kafka still recommended for his sisters to read, sits down one evening in 1861, exhausted and deathly ill, on her last journey, which is also a final attempt to flee a broken marriage, and formulates in her desperation three draughts of a letter to Vojtìch Náprstek, her last friend and patron, a letter which will never reach its intended recipient...