A journey down the river. The river as a geographical and also symbolical frame, inspired by "El Llobregat", named "The Red River" by the romans in II B.C. Eight stories rise along its curse, telling us about the people's and the river's evolution, metaphore fot the flow of live: past, present and future leave their mark along the watercourse. The most important river of Barcelona and one of the most exploted of Europe.