Two stories: the first is about a man breaking into a genetic database storing medical information on the Icelandic people. After losing his daughter to a hereditary disease, he then tries to trace his own roots. The second story is about a murder investigation of an old man that leads to unusual forensic evidence, uncovering secrets that have been kept in the genetic bloodline of the whole nation.