Martin is a boy of ten. He lives in a magic forest, along with some elves and a fox, his best friend. On Martin’s birthday, the peaceful life of the forest inhabitants is disturbed by the arrival of two strangers to his house. One of them is Teah, a girl of the same age. Although Martin has been longing for company for some time, Teah – a Bosnian survivor who is haunted by memories of the war – brings him nothing but problems.