Freely inspired by real events. One November morning in 1991, 17 year old Rita approached the Chief Prosecutor of Palermo, intent on vindicating her father's and brother's mafia related deaths. This marked the first time that the daughter of a mafia family openly rebelled against the traditionally male dominated organization. From then on, Rita's days were counted. Repudiated and threatened by her boyfriend, her hometown and even her mother, she was forced to leave Sicily and move to Rome where she lives under another name.