In Latvia during the shortest night of the year, the St. John's Night, a traditional celebration during which family and friends gather to build bonfires, barbecue, drink and generally have a good time. According to legend, lovers and those who would like to fall in love, can search the woods for the "magic fern" on this night. This magic fern serves as the focus and pivotal point of the six stories in "Midsummer Madness".