Temur, a 30-year-old Kazakh, returns full of hope to find his father in the Kyrgyz Mountains. He locates the nomad mountain village, but his father has passed away a long time ago. Temur decides to stay and meets Amira, a beautiful young woman. Temur supports Amira, realizing too late that he has fallen in love with the young married woman. Amira and Temur become lovers. When Amira´s husband returns from war, the couple is forced to leave the village. Between East and West they invent a universe where life again becomes worth living.