A story about three young women whose lives are inflicted by the war. Mona has just finished school and dreams of veterinary studies in Oslo. Anna is thinking of getting married and starting her own family. Ruth has her mind set on studying Theology. But how to believe in a future when the whole world around you is shaking? The film follows five years of the lives of Mona, Anna and Ruth, from 1939 to 1944.