Three 80-minute-long episodes recount the 55 days of captivity of Aldo Moro, but also the legal affairs of the Red Brigades terrorists and their lives in prison a year and a half after the murder. The film was shot partly in London, where they reconstructed the hideout where the Red Brigades held the statesman prisoner.