Copenhagen, 1944. Denmark is occupied by Nazi Germany. Flame and Citron are two legendary resistance fighters charged with liquidating Danish informers. By order of their commander, they now consent to kill Germans as well. But when Flame is asked to execute his girlfriend Ketty, an enigmatic Stockholm courier, he questions his orders, wondering who Ketty really is. In the struggle for freedom all zones appear grey, and it becomes increasingly unclear who is friend and who is foe. Based on true events.