The film investigates the future as it exists today in Los Angeles. Following a cast of bigger-than-life, often funny, characters, the viewer encounters wealthy sperm bank presidents, expectant surrogate mothers, gene researchers, radio talk show hosts, NASA scientists, infertile suburban couples, just-born and now-adult designer babies, blonde, blue-eyed egg donors and feminist lawyers. The film warns of the coming dangers this brave new world poses to race relations, dividing society into genetic haves and have-nots.