Camille, a strange young woman, cleans offices at night even though she is a very talented illustrator. Franck is a cook who is uncouth on the surface but tender deep down, and who looks after his grandmother Paulette, a fragile old woman with a great sense of humour whom he has freed from a nursing home. Then there is timid, intellectual Philibert, a fading young aristocrat who puts the three others up in his apartment.