The story and fate of three families: A Jewish family destroyed by the massacres of the Nazis in Lithuania; the family of the culprit, who flew to America and keeps grotesque family cohesion; the family of Ratz, a social democratic family, dissolving itself miserably in today's Vienna. The condemnation of the last century bundled in these three families showing clearly that one could never escape from its own past.