Inspired by a true story set in Victorian England, a tale charting the life of Beatrix Potter, a literary phenomenon of the early 20th century. At a time when most young women of her class aimed only to make a good marriage, Beatrix became an iconic figure, swimming quietly, but with great fortitude, against the tide. She created a series of books and characters that are as beloved today as they were a hundred years ago, and since their publication they have never been out of print.