Five people who all live in the same neighbourhood at Majorstua in Oslo. While Christer is down in the basement laundry room, he suddenly remember he's got his houserent money in the shirt pocket. In an attempt to save the money, he disconnects the main fuse in order to stop the washing machine. As the caretaker puts in a new fuse, an old man is fumbling with the fuses in a fusebox upstairs and dies instantly. His daughter, Leni is now alone for the first time in her life. As the fresh mother Heidi is in the washroom to get her laundry, she discovers that the machines have stopped. She is in a hurry, and has to bring with her the wet clothes. Without being aware of it, Christer has set unavoidable processes in motion.