Four good old friends – all of them railroad men till the democratic transition – have become victims of the cut-downs. Many years later, when even the railway station has been taken apart, the former station master of the village Honos, Dezső Béke gets a notification from town to go to the central office. The Hungarian State Railways Co. (MÁV) has selected their sideline station as the checkpoint for transported goods. To get his friends and himself temporary jobs, Dezső Béke lies that the station still exists and that they are capable of performing the task. And this is when madness starts...