Rémi Bassano, a small Parisian artisan. Reserved and insignificant, Bassano is suddenly propelled into a parallel world where he is given the role as a liberator of an oppressed tribe, with whom he embarks on secret epic adventures. Adoration from his people allows him to discover unsuspected inner resources.