For over 30 years, Muharrem has led a quiet life as an employee in the same traditional part of Istanbul where he was born. A modest, introverted and lonely man of humble circumstances, he is a strict observer of the Islamic precepts: he prays a great deal and practices sexual abstinence. Muharrem’s religious devotion brings him to the attention of the leaders of a rich and powerful religious group. His reputation for being trustworthy and duteous prompts them to offer him job as a rent collector for their numerous properties. Muharrem receives a new set of clothes, he is given a mobile phone and computer; he begins to encounter such things as hypocrisy and alcoholic excess, to his own consternation he discovers his own penchant for tyranny and pride. All at once he finds himself in a world that he had previously succeeded in evading...