The hottest day of the summer of 1935. Thirteen year-old Briony Tallis sees her older sister Cecilia strip off her clothes and plunge into the fountain in the garden of their country house. Watching Cecilia is their housekeeper’s son Robbie Turner, a childhood friend who, along with Briony's sister, has recently graduated from Cambridge. By the end of the day, the lives of all three will have been changed forever. Robbie and Cecilia will have crossed a boundary they had never before dared to approach and will have become victims of the younger girl’s scheming imagination.