In a wild and isolated mountain region, a small town with only one hospital where she works, a young nurse makes an unsuccessful suicide attempt and seriously wounds a teenager who winds up in her ward. But nobody suspects a thing. Picking up a trail of hints left here and there by his young nurse, Marco finally realises that the person looking after him is the one who shot him. An odd relationship between the two ensues.