20-year-old Milan lives in the village of Dunkelhaeuser on the Polish-German border in Saxony. Milan, a rabbit-hunter and maker of home brew from potatoes, has been brought up without his mother by his tyrannical, alcoholic father in an isolated village peopled only with stubborn unworldly farmers. Into this eccentric world comes a lovesick Polish stranger whose mysterious death sets off a chain of events that rock the foundations of village life. Milan solves the mystery of the past and, using the power of love, manages to free himself from his father and the village.