Police inspector François finds out that his brother Gabriel is being released from prison after doing ten years for murder. The reunion between the cop and his older brother is a delicate one. They nevertheless try to put the past behind them: Gabriel is eager to re-integrate into society and François does his best to help him. However, reality and old demons quickly catch up with them.
An adaptation of Michel and Bruno Papet’s autobiographical novel Deux frères: flic et truand.