The "Devil's Pot" is the training ground of the "Wild Guys" and until this summer holiday it was exclusively their territory. The young soccer enthusiasts with their leader Leon only had one plan for the holidays - to play soccer. But a nasty continuous rain has transformed the ground into a muddy wasteland so that Leon, his brother Marlon, little Raban, Leon's best friend Fabi, the brothers Juli and Joschka as well as the very talented Maxi have to kick at home for the time being. That leads to trouble with the parents, culminating in a soccer ban.