Poet Yusuf returns to his childhood hometown, which he hadn't visited for years, upon his mother's death. A young girl, Ayla awaits him in a crumbling house. Yusuf has been unaware of the existence of this distant relation who had been living with his mother for five years. Ayla has something to ask of Yusuf . Yusuf is obliged to perform the sacrifice his mother Zehra had been prevented by death from fulfilling. Yusuf agrees as he finds himself unable to withstand the passive rhythm of rural life, the spaces imbued with the ghosts and personages of old lovers and friends, nor against the overriding feeling of guilt...