A run of the mill, one-day business trip to the country becomes another journey: upon reaching his destination, Juan Desouza discovers that the man traveling at his side is dead. Secretly, almost like a game, he decides to adopt the dead man´s identity, inventing a profession for himself, finding a place to stay: the possibility of not returning.