A tiny village in a sparsely populated desert region close to the border between Mongolia and China. Most of the inhabitants have left after years of struggling in vain against the steady encroachment of the desert on their land. The few who battle on are told by their leader Hangai to plant the seedlings of young trees into the increasingly dry earth.