An intimate portrait of a generation that began primary school when the Cuban regime was in its best economic phase (in the mid-’70s), and still sustained the energy of the early days. The film recounts this generation’s childhood and explores what happened later, when the socialist regimes of Eastern Europe ceased to exist. It was then that Cuba was left without allies, money or oil and the ideals of this generation were dismantled under the paralysis of the system.