Le Cercle des noyés (the circle of the drowned men) is the name given in Mauritania to black political prisoners imprisoned from 1987 in the old colonial fortress of Oualata. This film shows one former inmate’s attempts at dealing with his memories as he tells his story and that of his fellow prisoners.