Forty buildings of the Austrian- American architect Rudolph Schindler (1887–1953) from the years 1921 to 1952. Schindler’s pioneering work in southern California founds a particular branch of architectonic Modernism. All of the photography took place in May 2006, a current portrait of urban living in Los Angeles that has never been documented in this form before.