Erik Weihenmayer is a mountaineer. He is blind. One of the summits he has climbed is Lhakpa Ri, a peak 7,045 metres high on the north face of Mount Everest. Sabriye Tenberken is also blind and works as a teacher in Lhasa. On hearing about Weihenmayer’s extraordinary achievement she decided to get in touch with him. Together they elected to take six young blind pupils up Lhakpa Ri. Lucy Walker and her camera crew followed this burdensome climb.