Unfairly accused of doping during a marathon in Argentina, Goyo – a former open water swimming champion – has abandoned everything to take refuge in the desert. Eight years later, the Marathon is set to take place again. He returns to try to reclaim his honour. Old emotions resurface and oppress him. Goyo meets Chino, a conscientious and stubborn pool swimmer who dreams of being selected for the national team. They decide to team up together.