Skin as a mirror of the soul: Since his earliest childhood 17-year-old Guido suffers from neurodermatitis. After being hospitalized on account of a particularly severe attack, he is persuaded to go into holistic therapy, which teaches that the origin of the disease can be found in the emotional state of the patient.