Two recently orphaned brothers, six-year-old Bo and fifteen-year-old Prosper, escape their impending separation by running off to Venice. There they have fantastical adventures with the mysterious masked figure known as the Thief Lord and his band of child followers, who show the boys all the magic the city has to offer.